четверг, 13 декабря 2018 г.

Математика, 5 клас. Тема: Порівняння десяткових дробів.

Мета: Формування математичних компетентностей учня:
-         формувати в учнів поняття порівняння десяткових дробів та правила порівняння десяткових дробів; уміння порівнювати десяткові дроби, використовуючи правила учень пояснює правила порівняння десяткових дробів, вчиться використовувати правила порівняння десяткових дробів до розв’язання вправ;
-          розвиток  в учня навичок мислення високого рівня: уваги, уяви, логічного мислення;
-         виховувати в учнів наполегливість, працелюбність, чіткість виконання дій.
Обладнання:  таблиця «Порівняння десяткових дробів», презентація (знаходиться в "Педагогічній скарбничці")



Хід уроку
І. Організаційний етап.
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.

     ІІ. Перевірка домашнього завдання.
 Учитель перевіряє наявність домашнього завдання та відповіді. Обмін зошитами.
Записуємо дату в робочі зошити.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Повторюємо матеріал минулого уроку:
- у десяткових дробів головне місце займає кома;
- число перед комою називається … цілою частиною;
- число після коми наз. дробою частиною;
- у дробовій частині знаків стільки, скільки нулів у знаменнику;
- якщо не вистачає цифр – дописуємо зліва нулі.

1.  Прочитати дроби (по таблиці)
2. Записати дроби під диктовку (вчитель записує на окремій дошці і зразу ж перевіряє)

ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Вчора листоноша приніс мені листа, в якому я знайшла завдання для сьогоднішнього уроку.
Учитель пропонує учням задачу.
Задача. Під час проведення змагань з легкої атлетики Богдан стрибнув у висоту на 1,18 м, Микита — на 1,2 м, а Володимир — на 1,09 м. Хто з учнів показав найкращий результат?
Після обговорення учні доходять висновку, що для того щоб відповісти на запитання задачі, потрібно порівняти числа 1,18, 1,2 і 1,09.

Отже, завдання уроку: навчитись порівнювати десяткові дроби, але перш за все треба навчитися вирівнювати кількість цифр після коми в десяткових дробах. Ця властивість називається основною властивістю десяткових дробів.

V. Пояснення нового матеріалу
І. ВЛАСТИВІСТЬ ДЕСЯТКОВОГО ДРОБУ
Вчитель пропонує учням зробити відповідне припущення, тобто відповісти на запитання: як зміниться десятковий дріб, якщо праворуч приписати один нуль?
Наприклад, 0,6 м і 0,60 м, 0,5 кг і 0,500 кг.
Після обговорення вчитель пропонує знайти відповідне правило в підручнику і підтвердити або спростувати припущення учнів.



Формування вмінь:
1. Виконання усних вправ
1) Назвіть три десяткові дроби, що дорівнюють дробу: а) 0,3; б) 2,46.
2) Які з наведених дробів можна записати коротше: а) 4,900; б) 7,000; в) 6,001; г) 8,0200?
2. Виконання письмових вправ
1) Спростіть десяткові дроби:
а) 2,500; б) 3,0400; в) 40,0100; г) 9,000.
2) Запишіть два десяткові дроби, що дорівнюють дробу: а) 6,040; б) 7,800; в) 10,0; г) 2,10.
3) Запишіть десятковий дріб:
а) з двома цифрами після коми, який дорівнює 0,6;
б) з чотирма цифрами після коми, який дорівнює 5,45;
в) з двома цифрами після коми, який дорівнює 12,35000;
г)  з трьома цифрами після коми, який дорівнює 99.
4) Зрівняйте кількість цифр після коми в дробах:
а) 1,8 і 6,78; б) 4,132 і 7,2; в) 13,25 і 0,6732; г) 0,789 і 4,0567000.

ІІ. ПОРІВНЯННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ
- А як, на вашу думку, порівнювати десяткові дроби?
1) З різними цілими частинами  15,3 і 2,7
2) З рівними цілими частинами, і однаковою кількістю знаків у дробовій частині. 23,14 і 23,56
3) З однаковою цілою частиною і з різною кількістю цифр у дробовій частині 12,7 і 12,09.
Припущення учнів бажано супроводжувати прикладами. Після цього можна запропонувати учням знайти в підручниках відповідні правила, які підтверджують або спростовують їхні припущення.
Сформувавши правила порівняння чисел, учитель робить висновок, що порівняння десяткових дробів можна проводити за алгоритмом:
Порівняння десяткових дробів
1.     Порівняй цілі частини.
2.     Якщо цілі частини рівні, порахуй кількість цифр у дробовій частині. Якщо кількість цифр рівна, порівняй числа, що стоять у дробових час­тинах.
3.     Якщо кількість цифр у дробових частинах різна, порівняй ці кількості, приписавши необхідну кількість нулів справа в тому дробові, де це необхідно, і порівняй дробові частини. (Показати застосування алгоритму на прикладах таблиці «Порівняйте десяткові дроби».)

Порівняйте десяткові дроби

7,305 і 73,05
2,5006 і 2,0506
730,5 і 7305
2,0056 і 2,00560
0,7305 і 0,07305
2,506 і 2,50060
0,0735 і 0,007305
2,5006 і 2,50060
73,05 і 73,050
2,56 і 2,560000
7,3050 і 7,30500
25,6 і 25,0600

Після цього потрібно розв'язати задачу, запропоновану на етапі формулювання мети і завдань уроку.
А тепер повернемось до нашої задачі. То хто ж із учнів показав найкращий результат?
1,18 м, 1,2м, 1,09м.

VI. Первинне закріплення матеріалу. Формування вмінь.
Формування вмінь:
1.   Виконання усних вправ
1) З-поміж чисел на табличках виберіть найбільше.
2) З-поміж чисел на табличках виберіть найменше.
2.   Виконання письмових вправ
За підручником №

3) Робота з тестами за комп’ютером.

VII. Підсумок уроку.
Задачі на підсумок
1.     Що легше 0,3 кг заліза чи 0,3 кг пір'я?
2.     Одного разу вчитель запропонував Незнайку порівняти дроби 0,31 і 0,6. «Це дуже просто, — розпочав Незнайко. — Цілі частини цих дробів рівні. Порівняймо дробові частини. 31 більше за 6, отже, і 0,31 більше за 0,6». Чи згодні ви з цим твердженням?


VIII. Домашнє завдання


Оцінювання учнів.

Комментариев нет:

Отправить комментарий